NetMonitor a císařovy nové šaty

26. listopadu 2005 v 22:39 | Petr Šnajdr |  Internet a portály
Vytvořil jsem několik grafů z dat, které pochází z NetMonitoru. Nic světoborného, ale myslím, že i tak je to zajímavé. Pro hlubší analýzu nejsou data očištěna od některých vlivů, které je zkreslují atd., ale pro jakousi základní představu by to mohlo stačit. Vše co uvidíte v grafech jsou statistiky Cookies.

Všimněte si, že až na vlastní hodnoty, je průběh všech křivek téměř stejný. Pokud bych porovnával v každém dni jednotlivé subjekty poměrově, pak by se v průběhu měsíce jejich vzájemný poměr měnil způsobem, který je k vidění na následujícím obrázku.
Jinými slovy - prakticky se vůbec nemění a v rámci jednoho měsíce by to byl taky div. Ale i divy se občas dějí. Zkusme se na to podívat v dlouhodobějším pohledu. Bohužel nám v něm bude chybět Seznam, který je v NetMonitoru veřejně až od listopadu 2005.
100 procent jsou všechny subjekty z NetMonitoru v době měření. Závěry, které lze udělat jsou dva:
  1. Centrum si dlouhodobě v NetMonitoru zachovává stejný poměr k ostatním. Možná by se dalo říci, že roste stejně rychle jako trh.
  2. Atlas má dlouhodobě sestupnou tendenci.
Pokud se týká Seznamu, pak nejsou data, ale s ohledem na to, že min. od roku 2004 až do poloviny 2005 vykazoval stejné chování jako Centrum, tj. si držel stálý poměr, můžeme vycházet z toho, že se nic nezměnilo a je to tak dále. Chtělo by to ale podepřít daty z iAuditu, která jsem nyní nezjišťoval.
Minimálně poslední měsíc je v grafu zkreslen vstupem Seznamu do NetMonitoru. Ačkoliv jsem to zatím podrobněji nezkoumal, předpokládám, že při podrobnějším rozboru tam také žádný posun nenajdu.
Pokud si ale stejná data vynesu do grafu v jejich absolutních hodnotách, bude vše vypadat takto:
Jak vidíte, všichni rostou. Druhá stránka věci je, že třeba pro Atlas tento růst znamená ústup a pro ostatní jen to, že drží své pozice. Ve skutečnosti se s výjimkou právě vzdalujícího se Atlasu, se nikdo k nikomu nepřiblížil nebo nevzdálil, byť o malý kousek a mohu li soudit, pak tato situace trvá již minimálně 2 roky ...
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Petr Šnajdr Petr Šnajdr | 27. listopadu 2005 v 22:57 | Reagovat

Už se mě více lidí zeptalo proč si myslím, že to tak je a jak jsem to myslel s tím císařem. Tak ať to nemusím psát po ICQ pořád znova :-)

Nejdříve proč císař nemá šaty.

Představte si loď, která pluje po řece. Na ní stojí člověk a volá: jedemé, jdeemé, pořád kupředu a dááál ... a jak tak volá tak ho voda pořád nese a on volá a voda ho nese...

I když se pohybuje, fakticky stojí pořád na místě.

Pokud jde o to proč to tak je:

Tato otázka by chtěla mít podrobněji zpracovaná data. Tohle je tak tak dostačující pro nějakou rozvahu, ale v zásadě jako nejdůležitější vidím toto:

1. Seznam - pohybuje se dost blízko u hranice svého potenciálu. Zásadního posunu lze dosáhnout již jen příliš velkými investicemi.

2. Centrum - nízká úroveň strategického marketingu tj. produktový vývoj bez marketingu a koordinace s obchodem.

3. Atlas - naprosto minimální produktový vývoj, produktová stagnace, tady se prostě nic důležitého neděje

To jsou nejpravděpodobnější důvody, které cítím intuitivně. Až budu mít zase chvíli času tak si to rozeberu více na základě fakt.

2 korepetycje korepetycje | Web | 28. května 2015 v 14:24 | Reagovat

Minimálně poslední měsíc je v grafu zkreslen vstupem Seznamu do NetMonitoru. Ačkoliv jsem to zatím podrobněji nezkoumal, předpokládám, že při podrobnějším rozboru tam také žádný posun nenajdu.

3 green green | Web | 28. května 2015 v 14:25 | Reagovat

great information I found here

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama